Τελείωσε το καλοκαίρι και, όπως κάθε χρόνο, δυστυχώς ούτε φέτος έλλειψαν οι πυρκαγιές. Μια απ’ τις πιο χαρακτηριστικές εικόνες όταν μια φωτιά κάψει κάποια σπίτια είναι η δυστυχία όσων ανθρώπων είχαν την ατυχία να χάσουν το δικό τους σπίτι. Και πάντα στον κλάδο μας – τα τελευταία χρόνια όχι μόνο σ’ αυτόν – προκύπτει είτε σαν πραγματική απορία ενδιαφέροντος, είτε σαν έμμεσος καταλογισμός ευθύνης το ερώτημα: «Γιατί δεν είχαν ασφαλισμένα τα σπίτια τους;».
Ας προσπαθήσουμε να απαντήσουμε, ξεκινώντας από τα δεδομένα, με γνώμονα την προσπάθειά μας να βοηθήσουμε τους ανθρώπους και όχι να ψάξουμε να κατηγορήσουμε κάποιον ως φταίχτη. Ένα δεδομένο για τους καταναλωτές είναι ότι κανένας άνθρωπος δεν θέλει να χάσει το σπίτι του, ειδικά αν το έχει αποκτήσει με κόπους ολόκληρης ζωής, όπως συχνά συμβαίνει. Ένα άλλο δεδομένο για εμάς τους επαγγελματίες είναι πως γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η ασφάλιση για τον βασικό κίνδυνο της φωτιάς ξεκινάει στην ασφαλιστική αγορά με λιγότερα από €0,6/τ.μ. Προσωπικά θεωρώ απίθανο για τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, αν γινόταν σωστή επικοινωνία της σχέσης κόστους-οφέλους να μην ασφάλιζαν το σπίτι τους, έστω για τον κίνδυνο της πυρκαγιάς.
Η εύκολη λύση για τους καταναλωτές είναι να ζητούν, σχεδόν να απαιτούν, αποζημίωση από το κράτος και εύκολη λύση για εμάς τους επαγγελματίες να κατηγορούμε τους καταναλωτές για έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης. Ωστόσο θεωρώ ότι, σε μεγάλο βαθμό, είναι στο χέρι μας να αλλάξουμε αυτή την κατάσταση προς όφελος όλων.
Κάνοντας και την αυτοκριτική μου, νομίζω πως πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στην προσπάθειά μας να επικοινωνήσουμε με τους ανθρώπους που ερχόμαστε σε επαφή τη σημασία της ασφάλισης της κατοικίας τους, έστω για τον κίνδυνο μόνο της πυρκαγιάς. Έτσι, θα αυξήσουμε τα κέρδη μας με σταθερό εισόδημα που κατά κανόνα δεν έχει ζημιές, αλλά ούτε ακυρωσιμότητα, θα αποκτήσουμε περισσότερους πελάτες με όση δυναμική έχει αυτό και, το πιο σημαντικό, θα έχουμε προσφέρει ανυπολόγιστη βοήθεια στους συνανθρώπους μας, κάνοντάς τους να αγαπήσουν την ασφάλιση με τον καλύτερο τρόπο: την αποζημίωση.
Το άρθρο μου αυτό δημοσιεύτηκε πρώτα στο http://www.insuranceforum.gr , το οποίο και ευχαριστώ!
2 Απαντήσεις
Συμφωνώ.
Παίζει όμως ρόλο και η ενημέρωση.
απλό παράδειγμα ….
Netflix ~10 ευρώ / μήνα ->100αδες χιλιάδες συνδρομές
Συνδρομητικές TV κλπ ~ 15-45 ευρώ / μήνα ->100αδες χιλιάδες συνδρομές
Ασφάλιση περιεχόμενου κατοικίας : λιγότερο από 5 ευρώ / μήνα ->πόσοι ασφαλισμένοι ????
Συμφωνώ απολύτως. Η σωστή ενημέρωση με το σωστό τρόπο μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα προς το καλύτερο!